Jak mieć więcej czasu prowadząc salon beauty?

Problemy, z którymi prawdopodobnie się spotykasz

Praca po godzinach

Znasz to uczucie, gdy przez cały dzień miałaś zabieg po zabiegu, wracasz do domu, a tam 30 nowych wiadomości na Instagramie? Zamiast odpoczywać, spędzasz kolejne godziny na umawianiu nowych klientek?

W kółko te same pytania

Klientki co jakiś czas dzwonią, aby dowiedzieć się więcej o usługach, a Ty poświęcasz czas na szczegółowe tłumaczenia? a finalnie i tak zapraszasz na darmowe konsultacje, aby doradzić im jak najlepiej.

Podwójne rezerwacje

Znasz to uczucie kiedy do salonu wchodzą dwie klientki w tym samym czasie? Pomyłka w rezerwacjach to koszmar każdej właścicielki salonu.

Znowu ktoś przyszedł z przeciwwskazaniami

Nie dość, że ręcznie wysyłasz przeciwwskazania i przygotowania do zabiegu, klientki i tak nie zawsze przestrzegają wymagań do zabiegów, co prowadzi do strat czasowych i finansowych. Jeśli miesięcznie zdarzy się to 2-5 razy w miesiącu w sumie wychodzi, że miesięcznie straciłaś 1 dzień roboczy, co przekłada się na znaczącą sumę przychodu.

Wysokie koszty zewnętrznych kalendarzy

Korzystanie z zewnętrznych serwisów do umawiania wizyt wiąże się z dodatkowymi kosztami w postaci prowizji lub abonamentu, a przy okazji masz wrażenie, że osoby z takich portali mniej szanują Twój czas i zdarzy się, że anulują albo po prostu nie przychodzą na zabiegi przez co dezorganizuje to Twój harmonogram pracy i generuje straty.

Czy doszłaś już do tego momentu, że po pracy nawet już nie odpisujesz klientkom, bo nie masz siły?

Jeśli tak, to przeczytaj dalej, a jeśli nie to tym bardziej, żeby do tego nie doprowadzić. Natomiast właśnie…

Jak rozwiązać te wszystkie wyzwania?

Wszystkie te problemy mogą zostać rozwiązane za pomocą jednej prostej zmiany – wdrożenia strony internetowej z zintegrowanym kalendarzem rezerwacji online.

Zanim przejdziemy do rozwiązań, przyjrzyjmy się wyzwaniom

Zacznijmy od początku…

Wracasz po ciężkim dniu do domu, herbata, czy woda w rękę i zaczynamy godzinną, a nawet kilku godzinną sesji umawiania wizyt, choć bardzo Ci się tego nie chce robić i o ile na początku było to super uczucie, teraz pasowałoby w końcu to ogarnąć i mieć czas dla siebie.

Przyjmijmy, że zajmuje Ci to około 2h co dwa dni (oczywiście nie liczymy wizyt przyjętych telefonicznie czy przez social media w godzinach pracy – choć ten czas możemy też znacząco zredukować)

POŚWIĘCONY CZAS

Poniedziałek

2h

Wtorek

2h

Środa

2h

SUMA TYGODNIOWO:

6h / tygodniowo

SUMA MIESIĘCZNIE:

24h / miesięcznie

SUMA ROCZNIE:

288h / rocznie

Podsumowując

Umawiając klientki ręcznie przez social media tracisz ok. 24 godziny w miesiącu i 288h w roku – przecież to dodatkowy prawie miesiąc pracy w roku ( przy naszych założeniach. Pomyśl ile czasu zajmuje tu u Ciebie i przelicz ile czasu możesz odzyskać) na czas wolny, pasje, czy rozwój swojego salonu.

Jak dzięki wdrożeniu strony internetowej, rozwiążesz powyższe wyzwania?

Musimy rozdzielić to jeszcze na dwie sekcje, ponieważ możemy wdrożyć najprostszą stronę internetową, gdzie będzie tylko Twoje logo i kalendarz, a możemy też zrobić pełną stronę internetową z opisem Twoich usług, zdjęciami waszego zespołu i salonu, bazą wiedzy czy realizacjami. Dzięki temu potencjalne klientki, które szukają takich usług w Google, a nie obserwują Cię w social mediach, będą mogły do Ciebie trafić.

Zacznijmy od kalendarza

Dzięki niemu zyskasz najwięcej

To jego funkcjonalności zapewnią Ci największe odzyskanie czasu

Przede wszystkim to funkcja

Przede wszystkim, to funkcja, która pozwala klientkom samodzielnie sprawdzić, jakie godziny są dostępne i finalnie wybierać terminy wizyt zgodnie z ich możliwościami, co znacznie odciąża Cię od ręcznego umawiania spotkań. Wymienianie się kilkoma wiadomościami w odstępach czasowych, aby dopiero dopasować termin dla każdej ze stron, jest uciążliwe.

Wszystko dzieje się automatycznie bez Twojego udziału

Klientki nie piszą do Ciebie z pytaniami, jakie są wolne terminy, tylko same je widzą bez Twojego udziału, nie pytają o potwierdzenie rezerwacji, bo przychodzi ono na maila.

Nie tracisz już czasu na ręczne przesyłanie przeciwwskazań i przygotowań do zabiegów, bo to też dzieje się automatycznie.

Unikniesz podwójnych rezerwacji

System blokuje możliwość umówienia się na tę samą godzinę do jednej osoby, dlatego dzięki tej funkcji już nie popełnisz wpadki, gdy dwie klientki wchodzą do salonu na tę samą godzinę i jednej z nich musisz odmówić zabiegu, przeprosić i pewnie jakoś wynagrodzić.

Przedpłaty i płatności online za zabiegi

Wprowadzenie przedpłat i płatności za zabiegi zwiększa zaangażowanie klientek i minimalizuje ryzyko anulowania wizyt. Płatności nareszcie staną się wygodne i szybkie, tak jak Twoje klientki przyzwyczajone są do zakupów w internecie – u Ciebie będzie tak samo. Dzięki temu nie będziesz musiała ręcznie wysyłać numeru konta, a potem sprawdzać, czy przelew doszedł, a klientki nie będą po 15 razy sprawdzać, czy wysłały przelew na dobry numer bankowy. Na dodatek, jeśli klientka nie opłaci przedpłaty lub pełnej kwoty (w zależności od ustawień), termin dalej będzie wolny dla innych.

Niski koszt utrzymania kalendarza

Własny kalendarz rezerwacji kosztuje znacznie mniej (15-60 zł miesięcznie) i nie obciąża Twojego budżetu dodatkowymi prowizjami.

To teraz o stronie

Dzięki stronie internetowej zyskasz widoczność w Google i cenną bazę wiedzy dla klientek

To jej funkcjonalności zapewnią Ci widoczność w Google i uporządkowaną, czytelną strefę online dla klientek

Stwórz bazę wiedzy

Strona internetowa z zakładką bazy wiedzy, gdzie szczegółowo raz wyjaśnisz najczęstsze pytania dotyczące usług. Dzięki temu będziesz mogła odsyłać swoje klientki do tej sekcji, co zaoszczędzi Ci czas. Dodatkowo osoby, które zadają takie pytania w Google, mogą też trafić na Twoją stronę.

Porządek z realizacjami

Klientki zwracają uwagę na prace linergistek. Często na Instagramie nie są one podpisane, przez co klientka nie wie, do kogo ma się umówić i finalnie się nie umawia. A jak już są podpisane, to w gąszczu setek postów i wyróżnionych relacji ciężko odnaleźć pracę danej dziewczyny. Na stronie możesz zrobić zakładkę przypisaną do danego pracownika, przez co wszystko jest posegregowane.

Cennik z nakierowaniem na rezerwację

Pokaż czytelny cennik nakierowany na rezerwację wizyty.

Szczegółowy opis Twoich usług

Stwórz czytelny opis swoich usług dla nowych i obecnych klientek, a przy okazji pozycjonuj się w Google.

Zakładka z przeciwskazaniami

Przyporządkuj wszystkie formalne dokumenty na jednej stronie i odsyłaj tam klientki. W wiadomościach potwierdzających wizytę przesyłaj link do tej podstrony, aby ułatwić zapoznanie się z dokumentami.

Miej wgląd do odwiedzin

Podepnij narzędzie do analizowania odwiedzin na Twojej witrynie, dzięki czemu będziesz mieć wgląd, która usługa jest najczęściej odwiedzana przez Twoje klientki, a najmniej rezerwowana. Jeśli takie zdarzenie wystąpi, będziesz miała możliwość przeanalizować, dlaczego tak się dzieje. Może cena jest wysoka, a klientka nie jest pewna? Stwórz rabat dla chętnych osób, żeby mogły się przekonać i skorzystać z usługi, aby następnym razem przyjść jeszcze raz.

Zarządzanie salonem to trudne zadanie, pełne wyzwań i niespodziewanych problemów.

To naturalne, że czujesz się przeciążona obowiązkami administracyjnymi. Nie jesteś sama – wiele właścicielek salonów zmaga się z tymi samymi trudnościami. Ważne jest, aby pamiętać, że istnieją rozwiązania, które mogą znacząco ułatwić Twoje życie i pozwolić Ci skupić się na tym, co naprawdę kochasz – na zapewnieniu wyjątkowych usług swoim klientkom.

Chcesz odzyskać czas poświęcony na rezerwacje?

Porozmawiajmy o tym jak może to wyglądać w Twojej firmie.

Najważniejsze funkcje kalendarza online

Analiza danych i statystyk

Sprawdź, które usługi zarabiają dla Twojego salonu najwięcej, jaki jest całkowity obrót oraz który pracownik generuje go najwięcej.

Bez limitu pracowników i usług

Nie przejmuj się dopłatą za nowego pracownika lub dodanie nowych usług – bez limitu możesz dodawać nowe pozycje.

Bez prowizji – stały abonament

Płacisz tylko stały abonament (15-60 zł miesięcznie w zależności od Twoich potrzeb), nie masz dodatkowych kosztów. Jedynie jeśli chcesz wdrożyć płatności online, to standardowa prowizja wynosi ok. 1,2% od przychodu.

Widok rezerwacji na dzień/tydzień/miesiąc

Szybki podgląd wizyt, które masz zaplanowane.

Historia klienta

Zakładka klienta pozwala Ci zobaczyć, ile razy dana osoba u Ciebie była, za ile kupiła usługi czy ile razy anulowała wizytę. Możesz też dodać notatkę o tym, na czym jej zależy, dzięki czemu nie musisz pamiętać takich szczegółów, a podniesiesz standard swoich usług.

Znajdź szybko wolny termin

Klikając jeden przycisk, znajdziesz najbliższy wolny termin względem usługi lub najbliższy termin do konkretnej osoby.

Powiadomienia sms

Podnieść doświadczenia swoich klientek na wyższy poziom. Przypomnienia sms na pewno doceni większość klientek. Ustaw ile czasu przed wizytę ma przyjść sms z przypomnieniem o wizycie. Może to też zredukować ilość nieodbytych wizyt. (dodatkowy koszt 15 gr / sms)

Sprawdź działanie kalendarza online

4 najczęściej zadawane pytania

Samą funkcję kalendarza ze stroną zawierającą tylko rezerwacje wdrażamy w graniach 1 100 zł – 1 700 zł brutto w zależności od potrzeb Twojego biznesu. Jednakże przy odzyskaniu miesiąca pracy w ciągu roku jednorazowa kwota za wdrożenie to mały procent, zwłaszcza, że płacisz za wdrożenie raz, a kalendarz zostaje z Tobą na lata, więc patrząc w ten sposób to jakiś promil.

Natomiast jeśli chodzi o pełną stronę, przy założeniu 7 zakładek tzn: strona główna, usługi + proste zakładki z opisem usług, cennik, baza wiedzy, dokumenty przed zabiegiem, kontakt, realizacje jest to koszt w granicach 4 500 – 5700 zł brutto – natomiast jeśli zakładek będzie mniej lub więcej cenę adekwatnie maleje lub się zwiększa.

Wszystko co możemy zrobić to wykonamy w całości tak, abyś miała jak najmniej pracy, czyli założymy konta w potrzebnych narzędziach, wdrożymy wszystko i przetestujemy.

Tak naprawdę po Twojej stronie zostaje:

– podpisanie połtora stronicowej umowy,,
– opłacenie faktur,
– weryfikacja kont, które założę na podany adres email,

– odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących działania salonu,
– po wdrożeniu poinformować swoje klientki o nowej możliwości,
– jeśli my przygotujemy teksty to ew. poprawki z Pani doświadczenia ( w przypadku strony),
– Przesłanie nam zdjęć Waszego zespołu, realizacji ( w przypadku strony).

W zależności od czasu przesłania materiałów, udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące działąnia salonu i potwierdza aplikacji. Najcześciej est to 3-7 dni

Pewnie ! Jeśli poruszanie się po social mediach nie sprawia Ci trudności z tym też dasz sobie radę, wystarczy pare razy wejść i poklikać i wszystko będzie jasne, bo jest to proste i intuicyjne narzędzie. Natomiast jeśli zajdzie taka potrzeba prześlemy Ci nagrania instrukcji jak się posługiwać względem funkcji, które potrzebujesz.

Chcesz odzyskać czas poświęcony na rezerwacje?

Porozmawiajmy o tym jak może to wyglądać w Twojej firmie.